no-img
فروشگاه اینترنتی فایل 365

درآمیختگی هنر ایرانی با چین


فروشگاه اینترنتی فایل 365
پکیج های آموزشی سایت
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

PPT
درآمیختگی هنر ایرانی با چین
ppt
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵
حجم : 18 مگابایت
50,000 ریال
تعداد صفحات : 89
50,000 ریال – خرید

درآمیختگی هنر ایرانی با چین


*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،معماری و گرافیک

چین

از میان تمدنهای بزرگ غیر غربی ،  تمدن چین ، نخستین تمدنی بود که اروپائیان با آن آشنا بودند و به ارزیابیش پرداختند . ولی فقط در پنجاه و اندی سال گذشته اخیر  است که دستاوردهای هنر و ادبیات چینی به تصریح بر جهان خارج آشکار شده و منطقاً مورد بررسی قرار گرفته اند .چین کشوری پهناور با اوضاع گوناگون جغرافیایی و با مساحتی معادل  ایالات متحده امریکا است .
مرزهای سیاسی و فرهنگی این سرزمین در پاره ای  دورانها دو برابر مرزهای کنونی بوده و نقاطی چون تبت ، ترکستان ، مغولستان ، منجوری و بخشهای از کره را دربرمی گرفته است .این کشور، چندین ریگزار بیابانی ، رودهای خروشان ، کوههای بلند و کشتزارهای حاصلخیز دارد . چین شمالی که عمدتاً در اطراف شهر پکن متمرکز شده است ، آب و هوایی خشک و معتدل متمایل به سردسیر دارد ، ولی چین جنوبی مرطوب و گرمسیری است .
 با انکه دامنه تفاوتهای زبان شفاهی مردم چین بسیار زیاد است و در بسیاری از نقاط زبان مردم نقاط دیگری برای کسی مفهوم نیست ، زبان مکتوب این ملت در سراسر چین ، یک شکل داشته و برای  همگان قابل فهم بوده است . این عامل به انسانهایی که هزاران کیلومتر از همدیگر دور بودند امکان دادکه سنتهای ادبی ، فلسفی و مذهبی مشترک خود را زنده نگاه دارند و تقویت کنند . همین وجه اشتراک و یکنواختی را میتوان در شیوه های بیان هنری نیز مشاهده کرد زیرا تغییرات درشکلهای هنر چین ،  در تمام دورانها بجز دوران پیش از تاریخ بسیار اندک است
کلمات کلیدی:

هنر ایرانی

آمیزش هنر ایرانی با چین

اشتراکات هنر ایرانی و چینی

هنر چین

تفاوتهای بنیادی بین هنر غیر دینی چین با هنر سنتی و هنر دوران پیش از هنر نوین در غرب ، که زاییده تفاوتهای بین فلسفه های طبیعت و انسان در دو فرهنگ مزبور است ، بسی گسترش یافته است . در نظر چینی ها انسان بر طبیعت مسلط نیست ، بلکه بخشی از آن است و مانند همه موجودات دیگر به فعل و انفعالات ان واکنش نشان میدهد . معنی شادمان و سعادتمند زیستن  ، هماهنگ بودن با طبیعت است . معنی نقاش بودن ، تبدیل شدن به ابزاری است که طبیعت بااستفاده ازآن خود را بر انسان مینمایاند .
کار نقاش بیان پیوستگی اش به موج زندگی و هماهنگیش با تمام ان چیزهایی  است که در رشد و تغییرند و به زبان دیگر بیان  خصلتی شخصی است که که ذر اثر نظاره طبیعت  پالایش یافته است . گذشته ازاین ، چون طبیعت با معیارهای زمان و مکان اندازه گیری و طبقه بندی نمیشود ، نقاشی چینی هم ان را به قالبهای پرسپکتیو با رنگهای سبز و روشن محدود نمیسازد .  او نمیکوشد تابا استفاده از یک چنین وسیله ای شکلهای طبیعی را تکثیر و تثبیت کند .
تقارن موجود در موجودات رشد یابنده ، حرکات بی پایان و درهم طبیعت ، بی پایان حوادث آسمانی ـ همگی با محدود شدن به یک قاب چهارگوشه ، خطوط راست و خشک ، آغازو پایان ، مانعه الجمع هستند . شکل ظاهر،  همیشه با گذر هنرمند از درون آن تغییر شکل می یابد .ساییده شده و دیگر مواد معطر به دست  میآورند . از ترکیب همین مواد که تک تک شان خواص و معانی نمادین و جسمانی ویژه ای داشتند
فهرست مطالب
چین و درآمیختگی هنر ایرانی با آن۲
۳ _ ۱_ چین۳
۳ _ ۲ _ هنر چین۴
۳ _ ۲ _ ۱ _ دوره شانگ۶

۳ _ ۳ _ روابط میان چین و خاور نزدیک۱۱

۳ـ ۳ _ ۱ _ درآمد : پیشینه تاریخی۱۶
۳ـ ۳ _ ۲ _ از صدر اسلام تا دوره مغولان۱۸
۳ـ ۳ _۳ _ از هجوم مغولان تا دوره  تا دوره شاه عباس اول ( ۱۳۰۸ـ ۹۹۶ ه)۲۰
۳ _۳_۴_ دوره تیموری۲۴
۳ _۴_ اشتراکات هنر ایرانی و اسلامی با هنر شرقی۲۵

ـ تاثیر و نفوذ هنرهای ایرانی و اسلامی در شرق۲۷

۳ _ ۵_ هنر باغسازی چینی ( معماری باغستانی)۳۱

۳ _ ۵ _ ۱  معماری۳۳
فهرست منابع۳۵


تصاویر پیش نمایش


درآمیختگی هنر ایرانی با چین-1
درآمیختگی هنر ایرانی با چین-1
درآمیختگی هنر ایرانی با چین-1
درآمیختگی هنر ایرانی با چین-1

درباره نویسنده

امیرحسینن فلاح 114 نوشته در فروشگاه اینترنتی فایل 365 دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


2 پاسخ به “درآمیختگی هنر ایرانی با چین”

دیدگاهتان را بنویسید